Gezonde voeding voor vrouwen

Gezondheid

Gezonde voeding voor vrouwen

Het valt niet te ontkennen dat je gezonde voeding in je dieet nodig hebt als je gezond en sterk wilt blijven. Als het op gezonde voeding voor vrouwen aankomt, zijn er veel "speeltjes" om ons te helpen dat gezonde evenwicht in onze voeding te bereiken. Helaas werken niet al deze "speeltjes" zoals het hoort. Veel van de zogenaamde gezonde voeding voor vrouwen valt eigenlijk in de categorie van "speelgoed voedsel." En als je niet op de ingrediƫnten let, dan zal het bijna onmogelijk zijn om binnen de dagelijkse aanbevolen doseringen van die gezonde voedingsmiddelen te blijven.

gezonde voedingsmiddelen

De gezonde voedingsmiddelen voor vrouwen die het meest effectief zijn, zijn gezonde hele voedingsmiddelen. Veel fruit en groenten, gezonde eiwitten, gezonde vetten en vetarme zuivelproducten. Toegevoegd zout en geraffineerde suiker worden geƫlimineerd. Er zijn nog veel meer voedingsmiddelen die goed voor me zijn en die deze lijst niet hebben gehaald - zoals bieten, bananen en linzen - maar deze lijst is slechts een goed begin om gezondere voedingsmiddelen aan je dieet toe te voegen.

Een andere belangrijke toevoeging aan gezonde voeding voor vrouwen zijn gezonde vetten. Sommige vetten zijn goed, sommige zijn slecht, en andere (zoals die in kokosolie) kunnen je cholesterolgehalte juist verhogen in plaats van verlagen! Het is een triest feit dat er veel vrouwen zijn die bang zijn om fruit te eten, maar tegelijkertijd houden ze van chips. Fruit en groenten hebben de vezels en complexe koolhydraten die hen een vol gevoel geven, terwijl een aardappelchip niets van die dingen heeft, en je een vol en zwaar gevoel geeft.

Contact